Onze service

Wat doen wij voor jou?

Bemiddeling

  • Je vaste contactpersoon die in je regio werkzaam is
  • Actieve bemiddeling voor gastouderopvang
  • Bemiddeling bij conflicten tussen jou en een ouder
  • Minimaal twee keer per jaar een huisbezoek op je opvanglocatie
  • Minimaal een keer per jaar een evaluatie
  • Extra bezoeken voor bijvoorbeeld de observatie van een kind

Pedagogiek

  • Een pedagogisch beleidsplan
  • Een pedagogische helpdesk waar je met al je vragen terecht kunt
  • Pedagogische workshops en scholing bij de Gastouderland Academie
  • Het gratis VVE programma Aap!

Veiligheid

  • Een jaarlijkse risico-inventarisatie veiligheid op je opvanglocatie
  • Het organiseren van EHBO cursussen
  • Informatie over de risico’s gezondheid en veiligheid
  • Een jaarlijkse risico-inventarisatie gezondheid op de opvanglocatie

Administratie

  • Maandelijkse factuur per e-mail, na het inleveren van de uren
  • Jij bepaalt zelf je uurtarief en het moment van het inleveren van de uren
  • Snellere betaling door de ouder door een link naar Ideal bij de factuur
  • Informatie over belastingzaken
  • Een jaaropgave
  • Betaling van de gastouder binnen twee werkdagen
  • Financiële helpdesk voor al jouw problemen en vragen
  • Registratie van de gastouder in het Landelijk register Kinderopvang
  • Verzenden van de jaaropgave aan de belastingdienst t.b.v. de eindafrekening
  • Begeleiding van de gastouder als zzp'er

Algemeen

  • Jouw eigen consulent, dus korte lijnen en persoonlijk contact
  • Een intern en extern klachtenreglement én Gastouderland is lid van de Geschillencommissie
  • Mogelijkheden voor het volgen van de MBO2 opleiding Helpende Zorg en Welzijn
  • Kinder EHBO cursussen in het hele land
  • Diverse nieuwsbrieven met de laatste ontwikkelingen in de branche
  • Het hoofdkantoor is elke dag telefonisch te bereiken van 9.00 uur tot 17.00 uur
  • Geen 0900 nummer